Lean > Lean Management borgen in je organisatie

Het fundament is gelegd, je hebt de verspillingen geëlimineerd en men weet precies wanneer welke tools ingezet kunnen worden om het werk nóg beter te maken. Tijd voor de laatste stap: het borgen van deze verbetercultuur, zodat het als het ware verankerd ligt in het DNA van de organisatie.

Een goede borging in je organisatie kost tijd. Een bedrijfscultuur verander je immers niet van de een op de andere dag. Daarom is het belangrijk dat er aandacht is voor het gedrag van medewerkers in de organisatie en verbeteringen zichtbaar zijn en geïmplementeerd worden in de standaardprocessen en -procedures. Voorkom de menselijke neiging om terug te vallen in oude gewoontes. Daarbij zijn een of meerdere Lean ambassadeurs binnen je organisatie onmisbaar. Een ambassadeur fungeert als vraagbaak en motor achter het Lean Management. Hij of zij zorgt ervoor dat de verbetercultuur blijft leven door succesvolle verbeterprojecten een podium te bieden en nieuwe projecten aan te jagen en te faciliteren.Lukt het je om de Lean manier van werken door te voeren in alle lagen van de organisatie, dan ben je in staat om onder alle omstandigheden op koers te blijven. Wat er ook gebeurt. In een omgeving waar iedereen met plezier zijn of haar werk doet en waarbij de klant voorop staat.

Ik wil graag aan de slag!

De methoden en technieken die binnen Lean Management ingezet kunnen worden, zijn geen wondermiddelen of quick fix oplossingen, maar bruikbare en praktische tools die je helpen om je doel te bereiken. Zie het als een gereedschapskist waar je uithaalt wat je nodig hebt om de klus te klaren. Een kast zet je immers ook niet in elkaar met alleen een hamer en je hebt niets aan een zaag als je een gat wilt boren.

Wij helpen je bij het kiezen van de juiste tools en trainen je in het gebruik ervan. Zodat ook jouw organisatie Lean kan worden.

Een gezonde organisatie, tevreden klanten en blije medewerkers: wij maken het mogelijk met behulp van TijdstudiesLean en Six Sigma

Lean

Six Sigma

Tijdstudie

Loop eens de werkvloer op van een bedrijf waar Lean gewerkt wordt. Je merkt direct het verschil. De medewerkers doen hun werk met plezier in een prettige werksfeer waarbij de klant voorop staat. Dit komt doordat dankzij de Lean methodiek processen efficiënter en slimmer ingericht zijn. Overbodige activiteiten en verspillingen verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon. Zo wordt met minimale inspanning maximale waarde gecreëerd.
Meten is weten, dat is het uitgangspunt van de Six Sigma strategie. Met een gereedschapskist vol statistische technieken en analyses kun je in principe alles verbeteren wat meetbaar is. Van klanttevredenheid tot milieudoelstellingen en van procesvariaties tot doorlooptijden. Six Sigma is daarmee een werkwijze die je helpt om bedrijfssuccessen te behalen, behouden en te maximaliseren waarbij de focus ligt op kwaliteit en wat de klant écht belangrijk vindt.
Je hebt de hele dag gewerkt, maar aan het einde van de dag heb je toch het idee dat je weinig productief bent geweest. Voor veel werknemers is dit een bekend fenomeen en voor veel managers een grote frustratie. Tijdstudie biedt uitkomst. Hiermee krijg je meer grip op de tijdsbesteding, werkdruk en eventuele verspilling binnen je bedrijf of organisatie. Zodat je op basis van objectieve data een goed doordacht verbetertraject kunt starten.

Wij werken Lean,
volgens de technieken Six Sigma en Tijdstudie

Lean

Loop eens de werkvloer op van een bedrijf waar Lean gewerkt wordt. Je merkt direct het verschil. De medewerkers doen hun werk met plezier in een prettige werksfeer waarbij de klant voorop staat. Dit komt doordat dankzij de Lean methodiek processen efficiënter en slimmer ingericht zijn. Overbodige activiteiten en verspillingen verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon. Zo wordt met minimale inspanning maximale waarde gecreëerd.

Six Sigma

Meten is weten, dat is het uitgangspunt van de Six Sigma strategie. Met een gereedschapskist vol statistische technieken en analyses kun je in principe alles verbeteren wat meetbaar is. Van klanttevredenheid tot milieudoelstellingen en van procesvariaties tot doorlooptijden. Six Sigma is daarmee een werkwijze die je helpt om bedrijfssuccessen te behalen, behouden en te maximaliseren waarbij de focus ligt op kwaliteit en wat de klant écht belangrijk vindt.

Tijdstudie

Je hebt de hele dag gewerkt, maar aan het einde van de dag heb je toch het idee dat je weinig productief bent geweest. Voor veel werknemers is dit een bekend fenomeen en voor veel managers een grote frustratie. Tijdstudie biedt uitkomst. Hiermee krijg je meer grip op de tijdsbesteding, werkdruk en eventuele verspilling binnen je bedrijf of organisatie. Zodat je op basis van objectieve data een goed doordacht verbetertraject kunt starten.
ONZE PARTNERS