Over ons

Wij zijn Blikopener Advies

Wat zeilen en organisatieadvies met elkaar gemeen hebben? Meer dan je misschien op het eerste gezicht denkt. Het gaat beiden over inspelen op de omstandigheden en op het juiste moment de juiste middelen inzetten. Iets waar Christian ten Have, oprichter van Blikopener Advies, veel ervaring mee heeft. “Hoe zet je mensen in hun kracht, hoe zorg je dat processen gestroomlijnd zijn en voeg je waarde toe voor je klanten? Dat zijn vragen waar ik me graag mee bezig houd,” aldus Christian. “Met als uiteindelijke doel: gezonde organisaties, tevreden klanten en blije medewerkers.”

Over ons

Wij zijn Blikopener Advies

Wat zeilen en organisatieadvies met elkaar gemeen hebben? Meer dan je misschien op het eerste gezicht denkt. Het gaat beiden over inspelen op de omstandigheden en op het juiste moment de juiste middelen inzetten. Iets waar Christian ten Have, oprichter van Blikopener Advies, veel ervaring mee heeft. “Hoe zet je mensen in hun kracht, hoe zorg je dat processen gestroomlijnd zijn en voeg je waarde toe voor je klanten? Dat zijn vragen waar ik me graag mee bezig houd,” aldus Christian. “Met als uiteindelijke doel: gezonde organisaties, tevreden klanten en blije medewerkers.”

Eigenlijk zou iedere organisatie een Chief Happiness Officer moeten hebben.

Een Chief Happiness Officer waarborgt de klant- en medewerkerstevredenheid. Gelukkige medewerkers zijn immers meer betrokken bij de organisatie, presteren beter en zijn minder vaak ziek. Investeren in gelukkige medewerkers is dus investeren in de toekomst van je bedrijf of organisatie. Er zijn verschillende tools en technieken om dit te bereiken. Van Lean en Six Sigma tot verschillende Tijdstudiemethodieken. Bij Blikopener Advies beheersen we ze allemaal. Maar voordat we aan de slag gaan, beginnen we altijd met luisteren en observeren. Om te ervaren hoe de processen in elkaar zitten, waar mensen tegenaanlopen en wat het uiteindelijke doel is van de organisatie. Pas als die basis er is, halen wij alles uit de kast om samen aan de slag te gaan met de juiste tools en technieken. Op die manier helpen wij organisaties om zichzelf op een gestructureerde manier te blijven ontwikkelen en verbeteren. Zodat je uiteindelijk niet meer afhankelijk bent van de wind, maar met de juiste middelen als team je eigen koers bepaalt. Net als bij het zeilen.

Wij werken Lean,
volgens de techieken Six Sigma en Tijdstudie

Er zijn verschillende tools en technieken om dit te bereiken. In mijn gereedschapskist vind je ze allemaal terug: van Lean en Six Sigma tot verschillende Tijdstudiemethodieken. Maar voordat ik mijn gereedschapskist open, begin ik altijd met luisteren en observeren. Met mijn laarzen in de modder, soms letterlijk, wil ik ervaren hoe de processen in elkaar zitten, waar mensen tegenaanlopen en wat het uiteindelijke doel is van de organisatie. Pas als die basis er is, haal ik mijn Black Belt uit de kast om samen aan de slag te gaan met de juiste tools en technieken. Op die manier help ik organisaties om zichzelf op een gestructureerde manier te blijven ontwikkelen en verbeteren. Zodat je uiteindelijk niet meer afhankelijk bent van de wind, maar met de juiste middelen als team je eigen koers bepaalt. Net als bij het zeilen.