Lean > Continu verbeteren

Lean Management is een continu proces van verbeteren, waarbij medewerkers geleerd hebben om verbeterkansen te zien en verspillingen te herkennen.

In tegenstelling tot veel andere verbetertrajecten, is Lean Management een continu proces van verbeteren. Het is een een verbetercultuur die ingebed is in alle lagen van de organisatie. En daarbij gaat het echt niet altijd om grote en complexe verbetertrajecten, want ook vele kleine verbeteringen leiden uiteindelijk tot grote resultaten. In een Lean organisatie worden continu verbeteringen doorgevoerd doordat de medewerkers geleerd hebben om op een andere manier naar hun werk te kijken. Hierdoor gaan ze zelf verbeterkansen zien en verspillingen herkennen. Blikopener Advies coacht en traint de medewerkers hierin, zodat zij uiteindelijk zelf de regie kunnen nemen en in staat zijn om te blijven verbeteren.

Natuurlijk speelt ook het management hierin een grote rol. Zij scheppen de randvoorwaarden en faciliteren medewerkers bij het elimineren van verspillingen en het versimpelen van processen. Bovendien kan Lean Management helpen bij het beantwoorden van organisatievraagstukken op een hoger niveau. Zodat het management in staat is om de vertaalslag te maken van een Lean bedrijfsstrategie naar een Lean uitvoer op de werkvloer. Daarbij biedt Lean Management handvaten om de verbeterde processen ook daadwerkelijk te borgen in de organisatie.

Ik wil graag aan de slag!

De methoden en technieken die binnen Lean Management ingezet kunnen worden, zijn geen wondermiddelen of quick fix oplossingen, maar bruikbare en praktische tools die je helpen om je doel te bereiken. Zie het als een gereedschapskist waar je uithaalt wat je nodig hebt om de klus te klaren. Een kast zet je immers ook niet in elkaar met alleen een hamer en je hebt niets aan een zaag als je een gat wilt boren.

Wij helpen je bij het kiezen van de juiste tools en trainen je in het gebruik ervan. Zodat ook jouw organisatie Lean kan worden.

Een gezonde organisatie, tevreden klanten en blije medewerkers: wij maken het mogelijk met behulp van Tijdstudies, Lean en Six Sigma

Lean

Six Sigma

Tijdstudie

Loop eens de werkvloer op van een bedrijf waar Lean gewerkt wordt. Je merkt direct het verschil. De medewerkers doen hun werk met plezier in een prettige werksfeer waarbij de klant voorop staat. Dit komt doordat dankzij de Lean methodiek processen efficiënter en slimmer ingericht zijn. Overbodige activiteiten en verspillingen verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon. Zo wordt met minimale inspanning maximale waarde gecreëerd.
Meten is weten, dat is het uitgangspunt van de Six Sigma strategie. Met een gereedschapskist vol statistische technieken en analyses kun je in principe alles verbeteren wat meetbaar is. Van klanttevredenheid tot milieudoelstellingen en van procesvariaties tot doorlooptijden. Six Sigma is daarmee een werkwijze die je helpt om bedrijfssuccessen te behalen, behouden en te maximaliseren waarbij de focus ligt op kwaliteit en wat de klant écht belangrijk vindt.
Je hebt de hele dag gewerkt, maar aan het einde van de dag heb je toch het idee dat je weinig productief bent geweest. Voor veel werknemers is dit een bekend fenomeen en voor veel managers een grote frustratie. Tijdstudie biedt uitkomst. Hiermee krijg je meer grip op de tijdsbesteding, werkdruk en eventuele verspilling binnen je bedrijf of organisatie. Zodat je op basis van objectieve data een goed doordacht verbetertraject kunt starten.

Wij werken Lean,
volgens de technieken Six Sigma en Tijdstudie

Lean

Loop eens de werkvloer op van een bedrijf waar Lean gewerkt wordt. Je merkt direct het verschil. De medewerkers doen hun werk met plezier in een prettige werksfeer waarbij de klant voorop staat. Dit komt doordat dankzij de Lean methodiek processen efficiënter en slimmer ingericht zijn. Overbodige activiteiten en verspillingen verdwijnen daarmee als sneeuw voor de zon. Zo wordt met minimale inspanning maximale waarde gecreëerd.

Six Sigma

Meten is weten, dat is het uitgangspunt van de Six Sigma strategie. Met een gereedschapskist vol statistische technieken en analyses kun je in principe alles verbeteren wat meetbaar is. Van klanttevredenheid tot milieudoelstellingen en van procesvariaties tot doorlooptijden. Six Sigma is daarmee een werkwijze die je helpt om bedrijfssuccessen te behalen, behouden en te maximaliseren waarbij de focus ligt op kwaliteit en wat de klant écht belangrijk vindt.

Tijdstudie

Je hebt de hele dag gewerkt, maar aan het einde van de dag heb je toch het idee dat je weinig productief bent geweest. Voor veel werknemers is dit een bekend fenomeen en voor veel managers een grote frustratie. Tijdstudie biedt uitkomst. Hiermee krijg je meer grip op de tijdsbesteding, werkdruk en eventuele verspilling binnen je bedrijf of organisatie. Zodat je op basis van objectieve data een goed doordacht verbetertraject kunt starten.
ONZE PARTNERS