Over mij – Christian ten Have

Wat zeilen en organisatieadvies met elkaar gemeen hebben? Meer dan je misschien op het eerste gezicht denkt. Het gaat beiden over inspelen op de omstandigheden en op het juiste moment de juiste middelen inzetten. Maar daarover later meer, want liever nog dan over wat mij drijft, heb ik het over wat ánderen drijft.

Over mij

Hoe zet je mensen in hun kracht, hoe zorg je dat processen gestroomlijnd zijn en voeg je waarde toe voor je klanten? Dat zijn vragen waar ik me graag mee bezig houd. Met als uiteindelijk doel: gezonde organisaties, tevreden klanten en blije medewerkers. Eigenlijk zou iedere organisatie een Chief Happiness Officer moeten hebben. Iemand die toeziet op de klant- en medewerkerstevredenheid. Gelukkige medewerkers zijn immers meer betrokken bij de organisatie, presteren beter en zijn minder vaak ziek. Investeren in gelukkige medewerkers is dus investeren in de toekomst van je bedrijf of organisatie.

Er zijn verschillende tools en technieken om dit te bereiken. In mijn gereedschapskist vind je ze allemaal terug: van Lean en Six Sigma tot verschillende Tijdstudiemethodieken. Maar voordat ik mijn gereedschapskist open, begin ik altijd met luisteren en observeren. Met mijn laarzen in de modder, soms letterlijk, wil ik ervaren hoe de processen in elkaar zitten, waar mensen tegenaanlopen en wat het uiteindelijke doel is van de organisatie. Pas als die basis er is, haal ik mijn Black Belt uit de kast om samen aan de slag te gaan met de juiste tools en technieken. Op die manier help ik organisaties om zichzelf op een gestructureerde manier te blijven ontwikkelen en verbeteren. Zodat je uiteindelijk niet meer afhankelijk bent van de wind, maar met de juiste middelen als team je eigen koers bepaalt. Net als bij het zeilen.

HIER HOUD IK MIJ GRAAG MEE BEZIG

HIER HOUD IK MIJ GRAAG MEE BEZIG